Med showroomet på Kystvejen kommer VOLA på sin vis hjem til Aarhus, hvor producenten holdt til frem til 1999. Nu kan aarhusianerne glæde sig over at opleve både nye og klassiske armaturer.
VOLA er i dag repræsenteret over hele verden
Godt design skal ikke blot ses på billeder, men også nærstuderes med fingrene og øjnene. Derfor satser VOLA i disse år på at udvide antallet af showrooms verden over, sådan at alt fra nysgerrige forbrugere til professionelle arkitekter ved selvsyn kan danne sig et indtryk af de VOLA’s brede sortiment.
Hjem til Aarhus
Nyeste skud på stammen af VOLA showrooms åbnede i april i år på Kystvejen i Aarhus, hvor man er flyttet ind sammen med lampeproducenten Louis Poulsen. De to traditionsrige designfirmaer har i fællesskab indrettet et mødested for arkitekter og designelskere af alle slags i den gamle badeanstalt.
Her kan du opleve hele sortimentet af VOLA armaturer og elementer til badeværelset – bl.a. de helt nye, raffinerede udgaver af armaturet 111 i sort og børstet guld.
Desuden bliver der løbende arrangeret produktpræsentationer, foredrag og events i de indbydende rammer, der ligesom resten af VOLA’s showrooms er designet af Link Arkitektur.
Med showroomet i Aarhus er VOLA i øvrigt kommet hjem, hvor det hele startede, for de allerførste lokaler lå i Klostergade. Senere flyttede man til Højbjerg, før man i 1999 rykkede hele hovedkvarteret og produktionen til Horsens.
VOLA i hele verden
VOLA er i dag repræsenteret over hele verden og har desuden showrooms i København, München, Wien, Zürich, Amsterdam, Bruxelles, London, Shanghai – og Melbourne, der blev åbnet i november 2018.
Grundstammen alle steder er de klassiske armaturer, som blev designet af Arne Jacobsen tilbage i 1968 til Danmarks Nationalbank. Dengang var badeværelset primært et funktionelt rum, men ved at skjule alle rør i væggen og kun vise den minimalistisk designede vandhane, bragte Arne Jacobsen designbevidstheden ind i badeværelset på en helt ny måde.
Selvom grunddesignet altså har rundet de 50 år, er armaturerne lige friske og tidssvarende i 2019 og appellerer til stilbevidste forbrugere overalt.
Se mere på