Følelser på form

I værkstedet på Christianshavn arbejder man med mange materialer, men altid kun ægte.

Af:

Mo Christianshavn er et smykkebrand, der forener et personligt udtryk med stolt håndværkstradition og udsøgte materialer.

Allerede som 13-årig var Mo Nanna Toxværd optaget af at lave smykker, og et heldigt bekendtskab med en pensioneret guldsmed fra Georg Jensen gav hende alle de færdigheder, hun kunne drømme om.

”Han tog mig under sine vinger og underviste mig målrettet med definerede opgaver, så jeg lærte alt det grundlæggende i en meget tidligt alder,” fortæller hun.

I værkstedet på Christianshavn arbejder man med mange materialer, men altid kun ægte. Sløjfeøreringene i 18 karat guld med Tahitiperler koster fra kr. 3.500.

Livet gik imidlertid andre veje efter skoletiden, og først 10 år senere vendte Mo for alvor tilbage til den passion og glæde, hun altid havde følt ved håndværket og formgivning.
For 12 år siden åbnede hun sin lille forretning med eget værksted på Christianshavn, og siden da er tingene gået stærkt.

I dag er Mo Christianshavn et etableret brand med mange loyale kunder, og i efteråret rykkede Mo og hendes team til større lokaler, kun to døre fra den oprindelige butik.

Sit helt eget formsprog
Mo Christianshavns design står meget klart. Det dyrker den underspillede luksus og er kendetegnet ved enkle linjer og organiske former.

”Designet er påvirket af tiden, men er ikke ret trend-
orienteret. Jeg har mit eget formsprog, som jeg kalder ”følelser på form”, og det forstår vores kunder. Mange har fulgt mig siden starten og er meget loyale.”

Smykkerne fremstilles kun med ædle materialer. Det er smykker, der er designet til at kunne holde, og hvert smykke er håndlavet på værkstedet af Mo og hendes dygtige team.

Skovbær-vedhænget er lavet i 18 karat guld med Tahitiperle og en diamant i stilken.
Det koster kr. 5.500.

Hyggelig rammer til store beslutninger
Der er ingen tvivl om, at kunderne sætter pris på den uformelle og hyggelige stemning, der præger forretningen.

”Mange kommenterer på, at det føles mere som et hjem end en butik, og det er præcis sådan, jeg gerne vil have, de skal føle det. At designe eller vælge smykker er en meget personlig proces, uanset om det er en gave eller til en selv. Der skal være plads til nærvær.”

Lige nu er det sæson for bestilling af vielsesringe, som er et af Mo Christianshavns specialer. Med vielsesringe gælder det om at lytte og vejlede kunderne igennem alle de valg, der skal træffes, for at deres ringe kommer til at passe netop til dem.

”I disse år er folk romantiske og traditionsbundne, og her spiller ringene selvfølgelig en vigtig rolle. De fleste ønsker noget tidløst og eksklusivt, og ringene behøver ikke være ens, men der er noget i designet, der binder dem sammen som et symbol på de to mennesker, der forenes i ægteskab. Og det er altid det, der er udgangspunktet for vores vielsesringe og så naturligvis en høj kvalitet, der garanterer, at ringene holder hele livet,” slutter Mo Nanna Toxværd.

Se Mo Christianshavns smykker på
www.mo.dk og på Instagram @mochristianshavn.

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
Intro 2
En ny og spændende tid – er det kun begyndelsen?
Kevin_frit_1_300dpi_avis
Vejen til succesfuld ledelse går gennem opgør med negativ social arv
Gitte K Nielsen - direktør - Danske Tegl1
Hvis vi kan, kan alle!

Læs også

1
Lene Halse løfter køkken- og boligindretningen til nye højder
Gennem 25 år har indretningsarkitekt og køkkendesigner Lene Halse tegnet personlige køkkener til luksusboliger i ind- og udland – ofte...
_GR87683
VI EJER 5 FANTASTISKE FERIEBOLIGER RUNDT OMKRING I EUROPA
21-5 er et ferieboligkoncept, hvor 21 familier sammen ejer 5 unikke ferieboliger. Ved at være flere ejere sammen får I mere for pengene....
Folkemødet 2019
Demokratiet hyldes i fire dage
Efter aflysning i 2020 og en coronatilpasset version i 2021, vender Folkemødet i 2022 tilbage med fuld kraft.  ”Vi er utroligt...