Sponseret indhold

Flash Organisations viser vejen for transport- og logistikbranchen

Af:

Såvel store som små aktører i branchen kan undgå stopklodser og omstille sig hurtigere ved at benytte Flash Organisations.

Inden for transport og logistik er forandringer og vigtige beslutninger daglig kost, hvad enten der er tale om digitalisering, bæredygtig omstilling eller udvidelse af e-handel. I mange tilfælde har virksomhederne ikke allerede de fornødne ressourcer til at effektuere en omstilling – det er den slags situationer, COMATCH har specialiseret sig i.

I Norden er der færre inden for transport og logistik, som har taget springet fra fast ansættelse til konsulent – set i forhold til brancher som IT og medier – men såvel større som mindre virksomheder er for alvor begyndt at få øjnene op for fordelene ved Flash Organisations.

Søren Schulian er en del af COMATCH- konsulentnetværket og har 30 års erfaring inden for transport. Han forklarer, hvorfor Flash Organisations kan være den ideelle løsning på de udfordringer, som branchen oplever:

”Transportsektoren som helhed står de næste 3-5 år over for en række udfordringer, der hænger sammen – blandt andet bæredygtighed, digitalisering og behovet for specifikke ekspertressourcer.

99 procent af al transport finder sted med fossile brændstoffer, og i takt med de politiske ønsker om at gøre en omstilling til mere bæredygtige drivmidler lovpligtig, ser vi et voksende pres fra forbrugere, der er blevet mere bevidste om, hvad de køber, og hvilken indvirkning deres forbrug har på miljøet.

Det stiller krav til alle led i kæden – krav der ofte nødvendiggør omstillinger inden for IT/digitalisering, når planlægningen skal optimeres så der undgås tomkørsel og andet spild. I processer hvor der er flere interessenter, kan man med fordel have en eller flere eksterne – og dermed upartiske – konsulenter til at hjælpe med at etablere tværgående netværk, hvor der deles data og indgås aftaler.

Det er her, hvor konceptet Flash Organisations virkelig kommer til sin ret: Specifikke eksperter hyres ind til at løse bestemte opgaver langt hurtigere end hvis der først skulle uddannes interne folk. Det betyder dog ikke, at der er tale om en kortsigtet investering – tværtimod. Mange af de omstillingsprocesser, der indgår i en virksomheds strategi, vil før eller siden overgå til en kontinuerlig driftsfase båret af faste ansatte, der uddannes sideløbende med omstillingen.”

COMATCH er en af verdens førende online markedspladser for uafhængige konsulenter. Med mere end 7000 internationale konsulenter giver den transport- og logistikbranchen hidtil uset adgang til en unik mulighed for at sammensætte det helt rigtige projektteam med de bedst matchende kompetencer.

Medstifter og administrerende direktør for COMATCH, Christoph Hardt udtaler: “Kun virksomheder, der er i stand til at beherske Flash Organisations, vil få succes i fremtiden”.
Toby Toudal Nielsen er direktør for Norden hos COMATCH. For yderligere information kan han kontaktes på 44 20 85 00 eller t.nielsen@comatch.com – eller besøg www.comatch.com.

Flash Organisations

1. En Flash Organisation er et team af eksperter, der sammensættes for at løse en bestemt opgave, hvorefter teamet opløses igen.

2. Teamet består typisk af internt personale samt eksterne konsulenter udvalgt efter hvilke kompetencer, der er behov for.

3. I modsætning til almindelige projektgrupper kan Flash Organisations samles ekstremt hurtigt i kraft af matchning-teknologi – og de kan opnå bedre resultater på kortere tid.

www.comatch.com

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
analysis-2030265_1920
Nyt håb for patienter med hjertesvigt og type 2-diabetes
WF16071press
Ledelse i en VUCA-tid
Claus Finderup Grove_CMYK
Datadrevet forretning skal på den strategiske dagsorden – også i små virksomheder

Læs også

Erik Østergaard portrætfoto copy
Omstilling kræver gode rammer
Der skal fortsat transporteres varer rundt i landet samt ind og ud over grænsen. Det kommer i endnu højere grad til at foregå på lastbiler...
Bring 2
BRING ØGER FARTEN PÅ OMSTILLINGEN TIL ELBILER
Allerede i dag leverer Bring pakker til 1,4 mio. danskere med el-drevne varebiler, og siden 2012 har koncernen reduceret CO2-udledningen...
jesper-kronborg-2-Vm1TRlFjSWFEMDF4dEJxUHdzdG0wVllDZStZPQ2
Starten til den grønne omstilling er gået, og Danmark skal rykke nu for ikke at sakke bagud
Hvis den grønne omstilling var et kapløb, har startskuddet lydt, og Danmark hænger i startblokken. Rammevilkårene for de danske transportvirksomheder...