Sponseret indhold

Bryd traditionen: Erstat mødelokalet med biografens magi 

Af:

Nordisk Film Biografer er altid et godt udgangspunkt for en fantastisk oplevelse. Men de mange sale kan bruges til andet end film. Så hvorfor ikke holde jeres næste arrangement i en af de i alt 23 biografer fordelt over hele landet? 

Man siger, at film skal ses i biografen. Men hvorfor ikke også bruge den til andre ting? Nordisk Film Biografer er alle udstyret med det bedste indenfor både billede og lyd, samt rækkevis af luksussæder, hvor man ikke bare sidder godt, men også har perfekt udsyn. Uanset hvor i salen man sidder. De er derfor et enestående alternativ til de klassiske konferencesteder og monotone mødelokaler – og et oplagt valg for alle, der ønsker noget lidt ud over det sædvanlige. Og det er netop en af intentionerne bag idéen med at benytte biografrummet til andet og mere end film. Det fortæller Maria Linder Commercial B2B Manager Nordisk Film Biografer: 

”Vi har jo nogle fantastiske faciliteter – så hvorfor ikke bruge dem fuldt ud? Og også gerne til andre ting end lige netop film. For os er vores biografer ikke blot et sted man ser og oplever film. Det er i høj grad et oplevelsessted. En arena, der samler folk. Man er naturligvis meget velkommen til at booke os til arrangementer, hvor der indgår filmforevisning, men det kan lige så vel være begivenheder uden film, hvor man blot benytter sig af de faciliteter, som er en naturlig del af vores setup.” 

Bryd med traditionerne og de hvide vægge
Og der er mange gode grunde til at overveje at benytte sig af de muligheder, der findes i biograferne rundt om i de danske byer. Fra Aalborg til Odense. Fra Nykøbing F til København. For det kan ikke alene være inspirerende, men også skabe øget medarbejdertilfredshed, hvis man bryder lidt med traditionerne. Så ryk kontoret ud af huset og sæt medarbejdere, samarbejdspartnere, eller kolleger i stævne i nye omgivelser. Mulighederne er mange. 

Nordisk Film Biografer tilbyder alt fra heldagsmøder og konferencer til netværksarrangementer og stand-up show. Uanset om I er 50 eller 1000 gæster, eller om I blot har brug for 2 timer eller flere dage væk fra de vante omgivelser, kan Nordisk Film Biografer hjælpe med at finde de helt rette omgivelser for netop jeres arrangement. Det fortæller Maria Linder, der arbejder som Commercial B2B Manager hos Nordisk Film Biografer. Hun har gennem årene stået bag et stort antal arrangementer i biograferne rundt om i hele landet for nogle af Danmarks førende virksomheder. 

”Der er nogle helt uovertrufne muligheder netop i vores biografer, som man ikke lige finder så mange andre steder,” forklarer hun og fortsætter: ”Alene stemningen og atmosfæren, når man kommer ind i en af vores større sale, kan imponere selv den mest hærdede konferencegænger. Og det kan efter min mening i høj grad være med til at give nye ideer, ny inspiration og frem for alt fornyet energi til deltagerne.” 

Kun fantasien sætter grænser
Men hvad kan man så bruge Nordisk Film Biografers 23 biografer til? Det mest oplagte er naturligvis møder og konferencer. Størrelsen og antallet af biografsale gør det muligt at holde såvel mindre møder, som større konferencer over flere dage og med flere spor. Her kan inddrages både sale og foyerområder i den enkelte biograf, ligesom der sørges for den nødvendige afskærmning fra det øvrige biografpublikum. Således har man altid sit eget område, samtidig med at man fornemmer og er en del af den særlige atmosfære i biografen. Derudover er biograferne også et oplagt valg til arrangementer som foredrag, udstillinger, generalforsamlinger, produktpræsentationer, sampling, pop-up shops, award shows og stand-up. Og meget, meget mere. 

”Det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvad de mange kvadratmeter i biografen kan anvendes til. Vi har haft alt fra modeshows til kunstudstillinger, og har desuden haft indgået et længerevarende samarbejde med Copenhagen Business School, der har brugt vores sale i Falkoner-biografen til forelæsninger,” forklarer Maria. Og ifølge hende, er mulighederne mange, og Nordisk Film Biografer er altid åbne for store og anderledes ideer. 

Forpremiere på en stor film – en sikker succes! 
Et af de helt store filmbegivenheder i år er, Top Gun 2: Maverick som rammer lærredet til maj. Det kan om noget samle både unge og ældre, mænd og kvinder – og for mange virksomheder er det en oplagt anledning til at kombinere business og pleasure. For eksempel foredrag, produktpræsentationer eller et kort seminar efterfulgt at den længe ventede film, som har været udskudt i 2 år grundet Covid19. For på sådan en aften giver mange den en ekstra tand, og det er ikke usædvanligt, at gæsterne kommer i festligt tøj imens de nyder en drink og en kanapéer i foyeren. Og ønsker man et line-up af piloter i fuldt udstyr, tjenere i smoking eller cigaretpiger til arrangementet, kan det også lade sig gøre: 

”Jeg tør godt at sige, at hos os er stort set alt muligt. Her er utrolig højt til loftet – både rent fysisk, men også rent praktisk. Ingen opgave er for lille, og ingen er for stor. Vi kan klare enhver type af arrangement, og ønsker man at få en biograf pakket ind i blåt papir eller rappelle ned ad biografbygningen, så gør vi vores yderste for, at det lykkes. Vi kan også hjælpe med en gennemgående branding af virksomheden med logoer på popcornbægre, løbere og egne reklamefilm på det store lærred, hvis man ønsker det.” 

Én booking – én kontaktperson. Hver gang 
Fleksibilitet og personlig service er omdrejningspunktet for alle arrangementer hos Nordisk Film Biografer. Gennem en tæt dialog finder man i fællesskab ud af de konkrete ideer og behov og skaber der ud fra netop det arrangement, der ønskes. Det kan være, at en af de faste mødepakker passer perfekt til et kommende arrangement – og ellers er der rig mulighed for at sammensætte sin egen. Uanset hvilken vej man vælger, kan man trygt læne sig tilbage med Nordisk Film Biografer som samarbejdspartner og projektleder. Maria Linder sørger for alle aspekter af ethvert arrangement. Lige fra de enkelte detaljer til det store forkromede overblik. Og naturligvis også alt det ind i mellem, som er med til at løfte arrangementet. 

”For vores kunder kan sådanne arrangementer godt være lidt af en mundfuld. Uanset om det drejer sig om en enkelt forelæsning, et heldagsmøde eller konference med deltagere fra hele verden som flyer ind til mødet. Derfor sætter vi en ære i altid at have one point of contact. Én bookning – én kontaktperson. Det giver ikke blot tryghed for kunden, men er også med til at sikre, at alt er som aftalt. Derfor kan vi trygt overdrage det videre arbejde på selve dagen – altså selve eksekveringen – til erfarne personale i den pågældende biograf. Personale, som er øvet i at afvikle diverse events og arrangementer, og som vi ved, lever op til de ønsker og krav, kunderne har.” 

Kvalitet frem for kompromis
Netop dette kan give en ekstra tryghed for de virksomheder, der vælger at bruge timer eller dage i biografernes mørke. Og det er et godt eksempel på, at man hos Nordisk Film Biografer aldrig går på kompromis. Hverken med service eller kvalitet. Netop derfor er der også mange, der kommer igen, når endnu et arrangement skal løbe af stablen. Så hvorfor ikke vælge en af Nordisk Film Biografer til dit næste arrangement? Uanset om det er stort eller lille, findes der en sal, en foyer eller en kombination af begge, som matcher dine behov. 

”Alle vores biografer er som skabt til formidling. Man sidder fantastisk. Og både lyd og billede er helt i top. Der er ganske enkelt alt, hvad der skal til, for at skabe en ultimativ oplevelse. Og vi gør altid vores yderste for, at det hele spiller fra start til slut,” slutter Maria.

Mødetyper

Heldagsmøde – kl. 8.00-17.00
Inkl. lækker formiddagsbuffet med kaffe/the, kildevand, frisk frugt og croissanter. Til frokost serveres stående tapasbuffet inkl. øl og vand. Sidst på dagen kan I nyde en eftermiddagsbuffet med kaffe/the, kildevand, frisk frugt og kage.

Halvdagsmøde – kl. 7.00-12.00 / kl. 12.30-17.30
Vælg mellem lækker formiddagsbuffet med kaffe/the, kildevand, frisk frugt og croissanter eller eftermiddagsbuffet med kaffe/the, kildevand, frisk frugt og kage.

Aftenmøde – kl. 17.30-21.30
Inkl. lækker sandwich samt øl og vand.

Det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvad de mange kvadratmeter i biografen kan anvendes til

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
Henning Langberg portræt ny 1
Ny innovationschef på Rigshospitalet: Hospitalets topforskning skal tegne fremtidens sundhedsløsninger
LMI Effective_Personal_Leadership
Din personlighed er din faglighed
View over businessman shoulder laptop screen and videocall diverse participants
Teams styrker holdånden i TDC Erhverv

Læs også

Mette_Bjøkvik-2 copy
Dansk Erhverv: EU-regler ruller ind over danske virksomheder
Ny lovgivning for arbejdsgivere ruller ud over danske virksomheder i en lind strøm i denne tid. Mange virksomheder er godt med. Det...
A white keyboard with a red key and the whistleblower word
Sådan etablerer virksomhederne en whistleblowerordning 
Virksomheder med mere end 50 medarbejdere skal nu have en whistleblowerordning. Sibilum guider til, hvordan virksomhederne får etableret den...
DSC02069-2
Kom godt i gang med tidsregistrering
De nye tilføjelser til arbejdstidsloven træder i kraft den 1. juli, og det får betydning for alle danske arbejdsgivere, der skal indstille...