En forsikring mod dyre nedbrud

Hos Breakdown Service center i Glostrup håndteres alle opkald fra nedbrudte kunder. Med et effektivt GPS-sporingssystem kan kunderne være kørende senest 2 timer efter at de har ringet – uanset, hvor i landet de befinder sig.

Af:

Med 62 lokale afdelinger og 75 servicevogne fordelt over hele landet kan værkstedskæden Super Dæk få kunderne lynhurtigt kørende igen med Breakdown Service. Læs mere her: https://sds.dk/erhverv/erhvervsaftaler/breakdown-service/

Transport- og speditionsvirksomheder er under et stadigt stigende pres med højere og højere krav om effektivitet og præcis levering af varerne og deraf mindre plads til fejl og forsinkelser. En enkelt punktering af en lastbil kan ende med at få alvorlige økonomiske konsekvenser, blot den holder stille nogle få timer.

– Jeg kommer selv fra transportbranchen og ved, hvor stort et problem det er, når man bryder ned og bruger en, to eller tre timers venten på at køre igen, fortæller Lars Larsen fra Breakdown Services servicecenter i Glostrup, hvor han hver dag sidder klar ved telefonen med sine to kollegaer, holder overblik over alle 75 servicebiler og sender dem ud til de nedbrudte kunder.

Dækker hele landet
I løbet af det seneste år er Breakdown Service, som værkstedskæden Super Dæk står bag, vokset i sin udbredelse og geografiske dækning. Senest er Aabenraa, Vojens og Sønderborg kommet med som led i udvidelsen i Jylland, hvor Super Dæks afdelinger ligesom i resten af landet ligger strategisk placeret langs motorvejene og andre vigtige indfaldsveje.

– Vi har nu bredt vores service ud til hele Danmark og har i løbet af 2020 fordoblet antallet af servicevogne, så vi nu har 75. Alle Super Dæks 62 afdelinger har servicebiler til rådighed, som er klar til at rykke ud med meget kort varsel, siger Lars Larsen og uddyber:

– Alt, hvad vi gør handler om at minimere kundens ventetid. Lige fra de ringer ind på hovednummeret 76 112 112, hvor de sjældent skal vente mere end et minut for at få fat på os, til vi rykker ud. I 90 procent af tilfældene er vi ude ved kunden inden for en time – ofte i løbet af blot 15-20 minutter, siger han.

Kunden kan lokaliseres med det samme
De mange servicevogne er alle udstyret med det samme GPS-system. Det gør det muligt at have et samlet overblik på én skærm over de mange biler, og gør det på den måde let for Breakdown centret hurtigt at finde en løsning til kunderne:

– GPS-systemet er bygget op, så vi omgående kan se, hvilken en servicevogn der hurtigst kan være fremme ved det sted, kunden er brudt ned. Vi kan også se, om de er ledige og kan her fra centret få indskrevet adresserne på kunderne som nøjagtige koordinater, fortæller Lars Larsen og uddyber:

– Det kan vi have brug for, når der eksempelvis er kunder, der har nedbrud på en skovvej, som hverken har navn eller numre. Vi kan så sammen med kunden få overblik ved at finde det frem på vores digitale kort og få placereret et GPS-koordinat ud fra kundens beskrivelse, som vi sender direkte ud til servicevognen. Det kan også gøres på motorveje, hvor kunden kan aflæse koden, der står på kantpælene. Det er nok til at vi i servicecentret kan finde den præcise position og komme afsted. På den måde sikrer vi, at vi altid når hurtigt frem uden spildtid – selv hvis vi ikke har en adresse at køre efter.

På travle dage håndterer man hos Breakdown Service op til 40 nedbrud om dagen. 

Forebyggelse er vigtigt
Når Super Dæks Breakdown Service rykker ud til kunderne med et nyt dæk, sørger man også altid for, at lageret hurtigt fyldes op igen. For en anden ting, der er afgørende for succesen i Super Dæks koncept er adgangen til et stort lager af dæk:

Det er meget sjældent, at vi ikke har det dæk liggende, som kunden efterspørger. Her er det også en fordel, at vi kan hente dækket i en af vores andre afdelinger, hvis den lokale afdeling, som rykker ud, ikke selv har det på lager. Vi genbestiller altid de dæk, vi kører ud med omgående, så vi altid har et stort og bredt udvalg af dæk på lager, fortæller Lars Larsen.

Udover at hjælpe kunderne med at blive kørende igen understreger Lars Larsen også, at forebyggelse også er et vigtigt fokusområde:

– Inden servicebilen kører afsted, får den et ekstra dæk med, fordi der ofte kan være sket skade på et andet dæk uden at chaufføren ved det. Så vi fokuserer ikke kun på at få kunden kørende hurtigt igen, men prøver også at forebygge det næste nedbrud, der kan komme, hvis man er kørt afsted med et skadet dæk uden at vide det.

Stigende antal henvendelser
Interessen i Breakdown Service er vokset stødt, siden servicen i
starten af 2020 blev bredt ud til hele landet. Flere og flere kunder inden
for transportbranchen er ifølge Lars Larsen begyndt at se mulighederne:

– Antallet af henvendelser er steget stødt, og generelt ser vi en konstant fremgang i antallet af opkald. Vores effektivitet er blevet tydelig for kunderne, siger Lars Larsen.

Breakdown Service står til rådighed døgnet rundt og samarbejder med European Breakdown Service, så man kan betjene kunderne døgnet rundt, inklusive søndage og helligdage.

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
Henning Langberg portræt ny 1
Ny innovationschef på Rigshospitalet: Hospitalets topforskning skal tegne fremtidens sundhedsløsninger
LMI Effective_Personal_Leadership
Din personlighed er din faglighed
View over businessman shoulder laptop screen and videocall diverse participants
Teams styrker holdånden i TDC Erhverv

Læs også

Erik Østergaard portrætfoto copy
Omstilling kræver gode rammer
Der skal fortsat transporteres varer rundt i landet samt ind og ud over grænsen. Det kommer i endnu højere grad til at foregå på lastbiler...
Bring 2
BRING ØGER FARTEN PÅ OMSTILLINGEN TIL ELBILER
Allerede i dag leverer Bring pakker til 1,4 mio. danskere med el-drevne varebiler, og siden 2012 har koncernen reduceret CO2-udledningen...
jesper-kronborg-2-Vm1TRlFjSWFEMDF4dEJxUHdzdG0wVllDZStZPQ2
Starten til den grønne omstilling er gået, og Danmark skal rykke nu for ikke at sakke bagud
Hvis den grønne omstilling var et kapløb, har startskuddet lydt, og Danmark hænger i startblokken. Rammevilkårene for de danske transportvirksomheder...