Læg IT-byrden fra dig

Af:

Når din eksterne IT-partner er proaktiv og løser dine IT-udfordringer, før du selv opdager dem, får du maksimal tid til at gøre det, du er bedst til, lyder filosofien hos XPconsult.

Vores kunder er meget forskellige, men de har noget vigtigt til fælles: De vil gerne have, at deres IT bliver gjort ordentligt

Intet nyt er godt nyt, når man hedder XPconsult og drifter IT for små og mellemstore virksomheder med en forretningsmodel, der er vendt på hovedet.

”Vi vil hellere fremme, at vores kunder udvikler sig, end profitere på deres problemer. Den traditionelle IT-leverandør tjener penge på kunderne ad hoc, når det går dem skidt, og de har brug for hjælp. Så får de en faktura. Den relation har vi vendt om. Baseret på mængden af udstyr og brugere kalkulerer vi en fast pris på alle de ting, der hører til virksomhedens IT-drift. Det betyder, at der ikke er penge mellem os til daglig. Vi er proaktive og optimerer løbende kundernes IT-drift, uden at det koster dem ekstra. Vi tjener penge, når det fungerer for vores kunder. Og når de en gang imellem ringer, er vi selvfølgelig klar til at hjælpe,” siger IT Advisor/Owner, Klaus Nielsen.

IT gjort ordentligt
XPconsult indgår en udvidet serviceaftale – en XPect™ Plusaftale – med sine kunder. Ifølge den står XPconsult for al drift, vedligeholdelse og support til en fast pris. Så kan kunderne til gengæld koncentrere sig om det, de er bedst til.

Kundeporteføljen tæller selvstændige, små og mellemstore virksomheder af enhver slags med op til 250 pc-brugere – fra professionelle bestyrelsesfolk og håndværkere til skibsværfter og produktionsvirksomheder.

”Vores kunder er meget forskellige, men de har noget vigtigt til fælles: De vil gerne have, at deres IT bliver gjort ordentligt.”

Ekstern IT-partner
XPconsult er den eksterne IT-partner, der løfter IT-byrden for virksomheder, der ofte har brugt mange ressourcer på at have egne IT-folk tidligere.

”Nogle kunder har for eksempel været afhængig af en enkelt dedikeret IT-mand eller superbruger, der jo skulle have ferie en gang imellem, kunne blive syg eller sige op og tage al sin viden med sig. Vi har altid hotline og er 12 mand, der dokumenterer alt, vi foretager på alle systemer, så alle kan træde til og hjælpe enhver kunde. Det giver en mere stabil og fleksibel hverdag for kunden,” siger Key Account Manager, Mathias Blomgreen.

I lidt større virksomheder udfylder XPconsult den rolle, virksomhedens egen IT-afdeling havde tidligere.

”Vi styrer alle nødvendige sikkerhedsopdateringer på hver computer centralt via et remote management system, så brugeren ikke selv skal tage stilling til de forslag om opdateringer, der popper op på skærmen. Den løbende vedligeholdelse omfatter også, at vi holder styr på hele pc-maskinparken for virksomheden, så maskiner udskiftes efter behov. Vi administrerer alle indkøb og licenser, så kunden har præcis det nødvendige antal softwarelicenser. Vi har udviklet et system til at styre alle disse ting, og det IT-overblik har små og mellemstore virksomheder typisk ikke.”

XPconsult tager også den daglige kommunikation med den eksterne webdesigner, kopimaskine-leverandøren og andre, der rører ved virksomhedens IT-infrastruktur. De fleste kunders data ligger i et datacenter, XPconsult samarbejder med, og derudover benytter XPconsult Microsofts cloud computingplatform Azure.

Unik indpakning
I pakken fra XPconsult er det altså indpakningen, der er unik.

”Som flere af vores kolleger i branchen forhandler vi Microsoft 365 og Office 365 med Teams, Planner og alle de andre værktøjer, der gør det muligt for medarbejdere i moderne virksomheder at arbejde effektivt hvor som helst og når som helst. Vores servicekoncept er vigtigt, for kunderne får ikke det rigtige udbytte af produkterne, hvis ikke de har adgang til at få gjort det rigtigt fra starten og derefter kan få support efter behov. De skal have nogle, der står bag dem og kan hjælpe dem med de programmer, der er vigtige for deres forretning,” siger Klaus Nielsen.

XPect™ Plusaftale

Fri IT-support til alle medarbejdere. Prisen er fast uanset, hvor meget I ringer ind.

Automatiske sikkerhedsopdateringer af software og andre produkter uden at forstyrre jeres daglige arbejde.

Professionel it-administration med håndtering af brugere, licenser og garantier.

Proaktiv service og it-overvågning, som forebygger nedbrud i driften.

Langsigtet it-strategi, som sikrer, at I får mest ud af jeres IT-budget.

Fast IT-budget. Økonomisk oversigt over investeringer, licenser og abonnementer.

Se mere på

www.xpconsult.dk

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
Henning Langberg portræt ny 1
Ny innovationschef på Rigshospitalet: Hospitalets topforskning skal tegne fremtidens sundhedsløsninger
LMI Effective_Personal_Leadership
Din personlighed er din faglighed
View over businessman shoulder laptop screen and videocall diverse participants
Teams styrker holdånden i TDC Erhverv

Læs også

Fotograf Sif Meinckewww.sifmeincke
Den generelle trussel fra cyberangreb i Danmark er meget høj 
Det samme er danske virksomheders kompetence til at levere løsninger, der kan beskytte samfundet, virksomheder og centrale institutioner. Så...
de-fem-storste-globale-risikoer-i-2024-og-2025 (1) copy_
Misinformation og cybersikkerhed er de største globale trusler
Over de næste to år vil AI-genereret misinformation være den største globale trussel skarpt forfulgt at cybersikkerhed. Det slår over...
Natasha-Friis-Saxberg-4-Storformat (1)
Cybersikkerhed er blevet et mange-hovedet monster
Der går ikke mange dage mellem, at man hører om en ny virksomhed eller branche, der har været udsat for et cyberangreb. Og det er måske...