Den travle erhvervsrejsende kan nu planlægge og købe sine rejser igennem et nyt, helt friskt søgeværktøj – You Book fra Travelport. Værktøjet gør det let at se, om bagagen er inkluderet i flybilletten, og billeder af flykabinen gør det overskueligt at booke det ”rigtige” sæde på flyet.
Langt de fleste har prøvet det, når man søger efter fly på nettet: Der kommer en stribe muligheder, men ofte er det svært umiddelbart at se, om prisen på flybilletten er med eller uden bagage.
Derudover er det ikke altid let at finde ud af, hvad det koster at bestille fast track, hvor man kan springe køen til sikkerhedskontrollen over, eller hvordan man reserverer et bestemt sæde og bestiller mad på flyet.
Det nye søgeværktøj You Book finder hurtigt vej gennem junglen af tilbud, og gør det nemt for virksomheder at booke forretningsrejsen.
”Vi oplever, at søgemaskinernes udfordringer afspejler et marked, som bliver mere og mere komplekst. Derfor har vi ikke blot baseret You Book på nyeste teknologi, men også gjort det nemmere for fx de forretningsrejsende at gennemskue tilbuddene og sammensætte den ideelle rejse,” forklarer Peter Cramon, der er Manging Director hos Travelport Denmark, som udvikler tech-løsninger til rejsebranchen.
You Book er bygget i tæt samarbejde mellem Travelport og danske Softinventor – en uafhængig software-udvikler, med mange års erfaring i udvikling af booking værktøjer til erhvervsrejsende i Norden.
Vinduet ud til verden
Modsat mange af de eksisterende søgemaskiner, der er baseret på ældre teknologi, så kommer You Book ikke blot med de nye features, men søgemaskinen leverer også hurtigere svartider, og tilpasser sig effektivt smartphone eller computerskærmen uden problemer.
”Vores systemer giver ikke blot adgang til fly, men også til 550.000 hoteller på verdensplan samt 40.000 lokationer, hvor den rejsende kan leje bil,” fortæller Peter Cramon og uddyber:
”Hver måned får vi omkring seks milliarder hits på vores platforme, og det gør os også i stand til at levere big data til rejsearrangørerne, så de kan skræddersy kampagner til populære rejsemål og prissætte rejserne rigtigt, uanset om de arbejder med erhvervskunder eller er i rejsebranchen.”
Teknologien der får rejserne til at fungere
Travelport, der er repræsenteret i 180 lande, er en tech-virkomhed, der hjælper rejsebranchen med at differentiere sig via teknologiske løsninger til de professionelle rejseagenturer.
Teknologien bruges til at sikre, at det skal være gennemskueligt, sikkert og bekvemt at booke og levere en rejse, der lever op til kundernes krav. Travelport investerer hvert år over 100 millioner dollars i softwareudvikling og mobilteknologi for at fremtidssikre systemerne.
You Book er blot et af de mange tiltag, som Travelport udvikler til de rejsende.
”Rejserne skal ikke bare være nemme at booke, selve rejseplanen skal også være optimeret, så den forretningsrejsende ikke kommer for sent til møder eller får et ”forkert” sæde på hjemturen, hvor man sidder med knæene helt oppe under næsen og ikke kan rette sig ud, når man skal hjem og gense familien,” forklarer Peter Cramon.
Skandinavien går forrest med teknologien
Faktisk er det ofte de skandinaviske rejsende, der får lov at prøve den nye teknologi først, før den bliver sendt ud i verden.
”De skandinaviske rejsende er langt fremme og meget sofistikerede, når det kommer til at bruge digitale løsninger. Derfor bliver skandinaverne ofte pionerer, når vi udvikler ny teknologi, der skal gøre rejserne lettere,” siger Peter Cramon.
Ællingen der blev til en svane
De seneste år har Travelport for alvor haft vind i sejlene, og er lykkedes med deres aggressive vækststrategi.
”Vi er ikke de største i branchen, og vi er godt tilfredse med at være ”udfordreren”, der tør at gå nye veje og komme med banebrydende løsninger,” siger Peter Cramon og tilføjer med et smil:
”Vi ser os selv som den lidt forpjuskede ælling, der nu er ved at få de smukke fjer og udvikle sig til den svane, som mange kigger efter, fordi vi faktisk kommer med de løsninger, der effektiviserer rejsen og sikrer en god kundeoplevelse. You Book er et godt eksempel på netop dette – og vi får rigtigt godt feedback fra både virksomheder og erhvervsrejsebureauer.”
Travelport, der på globalt plan er i 180 lande, har eksisteret 40 år på det nordiske marked.
Virksomheden leverer udelukkende tech-løsninger til rejsebranchen.
Løsninger der optimerer rejsekøb og sikrer en god kundeoplevelse.Læs mere på
travelport.com