Stor succes med automatisering og high-end regnskabs- og lønassistance

Andreas Østergaard Borris, Partner & CEO

Af:

Keepers tilbyder virksomheder ydelser til forskellige dele af deres økonomi – og lønfunktioner – både med interim medarbejdere ude i virksomheden, ved outsourcing af det fulde regnskab eller ved robotautomatisering, med stor succes.

Keepers har de seneste fem år arbejdet målrettet på at professionalisere og automatisere økonomistyringen for både mindre og større virksomheder med et unikt outsourcing-koncept.

Bag Keepers står tre personer med en baggrund hos konsulentfirmaet Deloitte og dermed en solid erfaring fra branchen, der kommer kunderne til gode.

En af de tre er partner og CEO Andreas Østergaard Borris, der fortæller, at Keepers primært beskæftiger sig med fire hovedområder.

De fleste virksomheder har ikke særligt fokus på området, og derfor bliver de ofte ramt, når vedkommende med ansvaret skal på ferie, sygemelder sig eller siger op.

Automatiseret outsourcing
Det er blandt andet outsourcing-teamet, der tager sig af alt bogholderi fra A-Z med en række controllere og assistenter både herhjemme og i Indien.

“Vi driver mange regnskaber i Outsourcing, hvor vi benytter den nyeste teknologi til driften med Apps til bilagsscanning, automatiseret faktura-flow og med dyb viden om forskellige regnskabssystemer som eksempelvis e-conomic. Vi kan levere hele pakken i et skalérbart setup, bogholder, controller, regnskabschef og CFO. Vi kører det meget strømlinet med en høj standard og kvalitet og med backup på tværs af huset, så driften i virksomheder er sikret, hvis de oplever sygdom, ferie eller opsigelser blandt deres regnskabspersonale,” forklarer han.

Fleksibel hjælp i relevante perioder
En anden del af Keepers beskæftiger sig med konsulent og interim-delen, hvor Keepers kan levere ressourcer til alle aspekter af kundens økonomifunktion som en midlertidig medarbejder ved varetagelse af interim roller. Det kan være projektledere til implementering ERP-systemer, rollen som bogholder, controller, regnskabschef, CFO eller lignende.

“Det er meget fleksibelt med denne løsning, hvor kunder kan tage hjælp ind i nøjagtig den periode, hvor det er påkrævet. Vi lægger stor vægt på at have meget højtuddannede ressourcer indenfor økonomistyring med kandidatgrad eller tilsvarende uddannelse og en tung erfaring,” siger Andreas Østergaard Borris.

Keepers kan ikke sammenlignes med et vikarbureau. Vi lægger vægt på at tilføre vores kunder værdi ved høj service, optimering af processer, oprydning i regnskabet, nye modeller mm., så der ofte er bedre løsninger til rådighed for kunderne efterfølgende.

En af Danmarks mest erfarne lønafdelinger
Keepers har en af Danmarks mest erfarne lønafdelinger, og lønkonsulenterne har baggrund fra større konsulenthuse. I dag driver Keepers lønfunktionen for flere større virksomheder i Danmark. Lønafdelingen er ofte en sårbar størrelse i virksomheder, hvor lønregnskabet er afhængigt af en enkelt eller ganske få personer, siger Andreas Østergaard Borris.

“De fleste virksomheder har ikke særligt fokus på området, og derfor bliver de ofte ramt, når vedkommende med ansvaret skal på ferie, sygemelder sig eller siger op. Så kan de henvende sig til os, og vi kan tage os af hele området for kunden. Det er lidt nyt for os, at store virksomheder på mange hundrede medarbejdere også efterspørger denne ydelse, men vi får flere og flere kunder fra denne gruppe, som outsourcer deres lønhåndtering til os og dermed får den sikkerhed, der ligger i det,” siger han.

Det er meget fleksibelt med denne løsning, hvor kunder kan tage hjælp ind i nøjagtig den periode, hvor det er påkrævet.

Fremtiden ligger i Robotic Process Automation
Et af de meget aktuelle områder, som Keepers er specialiseret i, er robotdelen (RPA – Robotic Process Automation), der via software – dvs. en app på computerens skrivebord – udfører manuelle processer, som den kan gentage igen og igen.

Der er ikke tale om kunstig intelligens, understreger Andreas Østergaard Borris, men muligheden for at lære robotten ting, som måske ikke altid bliver løst så konsekvent i virksomheden.

Robotten er aldrig syg, arbejder 24/7 og i meget høj kvalitet. Keepers har en aftale med en af markedets mest intuitive systemer, Foxtrot RPA, som er meget brugervenligt, hvilket er en stor del af potentialet for succes.

“Med Foxtrot behøver man ikke it-folkene indover, men medarbejderne kan selv arbejde med det. Vi oplever ofte, at der nærmest går sport i det – hvad kan man egentlig få den til at lave af processer? Når først man går i gang, så ruller snebolden. Det er vigtigt at understrege, at det er nødvendigt at definere, hvad den skal gøre, men det er muligt at udnytte den i de fleste dele af forretningen. Desuden kan den lave flere og bedre rapporter. Det kan være en stor fordel fx for virksomheder, der skal trække data fra hjemmesider hele tiden, som bruger en medarbejder på det – det kan Foxtrot gøre effektivt, og medarbejderne kan bruge sin tid på andet arbejde,” forklarer han og påpeger det vigtige element med robotten – at man kan prøve det lidt af med nogle simple processer og se, hvad det giver af resultater, og så kan man udvide området efterhånden.

Foxtrot er ikke en stor investering, for man kan selv programmere den, og den er også hurtigt tjent hjem igen.

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
DortheT02
Farmaceuten som game changer
Handlingsplan
Sådan holder du dit ledelsesfaglige niveau
Victor_1
Databeskyttelse er måske den mest oversete faktor i digitaliseringen

Læs også

Mette_Bjøkvik-2 copy
Dansk Erhverv: EU-regler ruller ind over danske virksomheder
Ny lovgivning for arbejdsgivere ruller ud over danske virksomheder i en lind strøm i denne tid. Mange virksomheder er godt med. Det...
A white keyboard with a red key and the whistleblower word
Sådan etablerer virksomhederne en whistleblowerordning 
Virksomheder med mere end 50 medarbejdere skal nu have en whistleblowerordning. Sibilum guider til, hvordan virksomhederne får etableret den...
DSC02069-2
Kom godt i gang med tidsregistrering
De nye tilføjelser til arbejdstidsloven træder i kraft den 1. juli, og det får betydning for alle danske arbejdsgivere, der skal indstille...