Analyse giver gode råd om, hvordan mødebookere tænker og handler

Af:

Teknologi er for nørder, men når man er et konferencecenter, så kan det godt svare sig at bruge noget energi på at sikre, at ens teknologiske faciliteter er både lettilgængelige og fungerer upåklageligt. For det viser sig, at dette punkt er det
absolut vigtigste, når mødebookere rundt om i danske virksomheder skal vælge, hvor de placerer deres events.

Omkring teknologien kan man f.eks. yderligere se, at det er mindre vigtigt, om man har de nyeste teknologiske muligheder. Det vigtigste er, at de teknologiske faciliteter fungerer.

Det er resultatet af den årlige MyImageKonference, som udføres af analysefirmaet MyResearch sammen med Danske Konferencecenter. Analysen blev lavet første gang sidste år, hvor 639 mødebookere deltog. I år har hele 867 mødebookere deltaget i analysen.

“MyImageKonference er et værdifuldt udviklingsværktøj for vores partnere. 867 mødebookere fra hele landet giver et solidt indblik i, hvordan beslutningsprocessen foregår, samt vigtigheden for dem af en række forskellige parametre. Mange af centrene kan desuden få et direkte feedback på, hvordan de opleves af deres kunder,” siger direktør i Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester-Hvid.

Mødebookerne bruger i gennemsnit kun ca. 13 pct. af deres arbejdstid på at booke konferencesteder, så det fylder ikke meget, og derfor er det vigtigt at ramme rigtigt i det øjeblik man får lidt af deres opmærksomhed. I den sammenhæng er det netop vigtigt at vide noget om, hvad der er vigtige valgkriterier og hvor de hvor de søger information. Her er møde- og konferencestedernes hjemmesider og bookingportalerne, som fx Danske Konferencecentre og Kursuslex de primære informationskilder efterfulgt af Google og kollegaerne. Disse fire kilder er endda langt foran nr. 5 på listen, der handler om, hvad andre mødebookere fortæller.

Kollegaernes anbefalinger understreger formentlig betydningen af konkrete oplevelser med stedet – som f.eks. om teknologien fungerede. Kommer kollegaer hjem og fortæller om problemer, så kan det være kostbart for muligheden for at blive booket igen. MyImageKonference rummer endvidere en konkret bedømmelse af de 78 møde- og konferencecentre på basis af både kvantitative og kvalitative parametre. Her topper Marienlyst Strandhotel i år listen, som det møde- og konferencecenter, der samlet set er det stærkeste brand. Nr. 2 og 3 er Comwell Borupgaard og Rungstedgaard.

Den samlede bedømmelse er sammensat af BrandStrength, der bygger på kendskab og lysten til at booke stedet og BrandPosition, der bygger på hvordan stedet bedømmes på 9 kvalitative parametre.

De kvalitative parametre handler f.eks. om beliggenhed, faciliteter, service og forplejning. Marienlyst Strandhotel topper faktisk på 5 af de 9 parametre. Samlet set lå Marienlyst Strandhotel nr. 3 sidste år

Kigger man på hvem der i top-10 har udviklet sig mest positivt i årets analyse så er højdespringerne:
• Hotel Vejlefjord er gået fra nr. 10 til nr. 4 i år
• IDA Conference er gået fra nr. 19 til nr. 8 i år
• KolleKolle er gået fra nr. 18 til nr. 9 i år

Endelig identificerer analysen også, hvem der har de mest tilfredse kunder. Her topper Holckenhavn Slot foran Best Western Plus Hotel Svendborg og Rungstedgaard.

Om MyImageKonference 2020
MyImageKonference er et unikt analyseværktøj, der bruges af møde- og konferencecentre til at styre og optimere brand (i markedet) og leverancen (blandt kunderne) med.

Rapporten viser svarene fra samtlige 867 mødebookere, og Kunderapporten, med svar fra dem, som har booket møde- og konferencestedet if. det seneste år.
Imagerapporten giver viden om valgkriterier, formålet med at booke lokaler ude af huset og hvor mødebookerne søger informationer om møde- og konferencecentre. Men først og fremmest giver den indsigt i kendskab til, præference for og opfattelse af de 78 møde- og konferencesteder mht. pris, lokaler, tekniske faciliteter, mad, beliggenhed, om de er løsningsorienterede, fleksible & servicemindede, dygtige sparringspartnere samt om de er gode til unikke oplevelser if. teambuilding, kunst og kultur.

Kunderapporten giver viden om kundernes valgkriterier; Hvad de ligger vægt på og formålet med deres bookinger og viden om konkurrenter, kundernes tilfredshed med, præference for og opfattelse af møde- og konferencested set i forhold til de primære konkurrenter.

For yderligere oplysninger bedes du kontakte Marlene H. Sylvester-Hvid, Danske Konferencecentre på tlf. 26771832 eller Mogens Østergaard, MyResearch på tlf. 41903401.

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
Henning Langberg portræt ny 1
Ny innovationschef på Rigshospitalet: Hospitalets topforskning skal tegne fremtidens sundhedsløsninger
LMI Effective_Personal_Leadership
Din personlighed er din faglighed
View over businessman shoulder laptop screen and videocall diverse participants
Teams styrker holdånden i TDC Erhverv

Læs også

Mette_Bjøkvik-2 copy
Dansk Erhverv: EU-regler ruller ind over danske virksomheder
Ny lovgivning for arbejdsgivere ruller ud over danske virksomheder i en lind strøm i denne tid. Mange virksomheder er godt med. Det...
A white keyboard with a red key and the whistleblower word
Sådan etablerer virksomhederne en whistleblowerordning 
Virksomheder med mere end 50 medarbejdere skal nu have en whistleblowerordning. Sibilum guider til, hvordan virksomhederne får etableret den...
DSC02069-2
Kom godt i gang med tidsregistrering
De nye tilføjelser til arbejdstidsloven træder i kraft den 1. juli, og det får betydning for alle danske arbejdsgivere, der skal indstille...