Sponseret indhold

Succes med satellitkontor

Ansatte på Taurus’ kontor på Falster. Foto: Taurus.

Af:

I jagten på at rekruttere nye medarbejdere har Taurus etableret et satellitkontor i Nykøbing Falster. At få fat på de rette ressourcer kræver, at ejendomsadministrationen er omstillingsparat og kreativ, fortæller Anne Szocska, der er HR-ansvarlig.

Tre interesserede kandidater på Falster blev startskuddet til et satellitkontor i Nykøbing Falster i 2021. Kontoret er siden vokset til otte medarbejdere, der består af en controllerassistent, fem ejendomsadministratorer og en ejendomsadministratortrainee.

”Nedlukningen under corona lærte os, at mange arbejdsopgaver kan klares hjemmefra – ergo ville det også være muligt at være en del af Taurus på afstand,” fortæller Anne Szocska.

Fantastisk og nervepirrende
At tænke i alternativer er nødvendigt i et marked, hvor der er rift om arbejdskraften, uddyber Anne Szocska.

”Hvis vi kan rekruttere medarbejdere med de rette kompetencer, vil det være dumt ikke at gribe muligheden for at etablere noget, dér hvor de er. Det kan være en udfordring at finde nye medarbejdere med flere års brancheerfaring, og med kontoret i Nykøbing Falster har vi været heldige at få nogle dygtige folk ind.”

En af de medarbejdere, der har været med til at starte satellitkontoret, er ejendomsadministrator Tina Albretsen Trantel. Hun niver sig stadig i armen over at have fået den mulighed, siger hun.

”Det har været en fantastisk mulighed og også lidt nervepirrende i begyndelsen! Selvom jeg har 25 års erfaring med ejendomsbranchen, så er firmaet og kunderne stadigvæk nye. Derfor har det været fint, at vi var tre, der kunne starte op samtidig.”

Kræver en indsats
At etablere et kontor langt væk fra hovedkontoret kræver en indsats for at få medarbejderne til at føle sig som en del af Taurus. Medarbejderne på Falster bliver blandt andet inviteret med til sociale arrangementer som julefrokost og sommerfest. Også onboardingen er foregået i Aarhus.

”Man behøver ikke at se hinanden hver dag for at være tætte kollegaer, men det er vigtigt en gang imellem at mødes face to face for at få skabt et sammenhold. Samtidig opfordrer vi vores ansatte i Aarhus til at gribe telefonen fremfor at sende en mail, ligesom flere kollegaer har været forbi kontoret i Nykøbing Falster og hilse på,” siger Anne Szocska.

Et sats
Ifølge Tina Albretsen er det gået gnidningsfrit at blive en del af Taurus.

”Vi sidder i teams med nogle fra de forskellige kontorer og samarbejder også i det daglige. Det har gjort det nemt og hurtigt at blive en del af Taurus, og vi tænker ikke over, at vores kollegaer sidder i Jylland,” siger hun.

Samarbejdet har dog været lidt af et sats for både de nye medarbejdere og virksomheden, mener hun.

”For begge parter har opstarten været forbundet med kriller i maven, og det er en stor tillid, der er blevet vist os. Der er tillid til, at selvom der ikke sidder nogle chefer hos os, så kan vi stadig løse vores arbejdsopgaver og arbejde dedikeret med kunderne.”

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
analysis-2030265_1920
Nyt håb for patienter med hjertesvigt og type 2-diabetes
WF16071press
Ledelse i en VUCA-tid
Claus Finderup Grove_CMYK
Datadrevet forretning skal på den strategiske dagsorden – også i små virksomheder

Læs også

3 hurtige billede
3 Hurtige
PR-foto: Lundgrens Tysk kapitalforvalter går ind på det danske marked – køber DSV-ejendom Arbireo Capital AG, som er specialiseret...
Hillerød senior
Nyt brugerstyret koncept for seniorboliger køber første ejendom
Ejendommen centralt i Hillerød, som selskabet Investering & Seniorbolig har købt, står foran en større ombygning, og måske også...
LOVFORSLAG OM VÆRDIANSÆTTELSER AF ANDELSBOLIGER FREMSAT - Billede
LOVFORSLAG OM VÆRDIANSÆTTELSER AF ANDELS-BOLIGER FREMSAT
Regeringen har fremsat et forslag der skal klarlægge, hvordan andelsboliger fremadrettet skal værdiansættes. Konkret forlænges valuarvurderingsgyldighed,...