Sponseret indhold

Ny el-varebil susede ind på markedet i 2021

Af:

Bilmærket Maxus er en af de nyere spillere, når det kommer til elbiler i Danmark. Alligevel er Maxus kørt ind på det danske marked med fuld fart, og i 2021 var el-varebiler fra Maxus de mest solgte el-varebiler i Danmark.

Det er kun halvandet år siden, at du for første gang kunne købe en Maxus el-varebil i Danmark. Alligevel har den danske leverandør af Maxus, RSA Danmark, allerede haft stor succes med salget af deres Maxus-varebil, der kører på el.

I 2021 havde Maxus el-varebiler en markedsandel på 22,33 procent, og det gør Maxus el-varebilen til årets mest solgte el-varebil i Danmark. Det er især modellen e-Deliver 3, som har fået salgstallene til at hoppe i vejret, forklarer Steffen Vilstrup, der er country manager for RSA Danmark.

”Vores e-Deliver 3 er som skabt til det danske marked, og den kan leve op til køre-kravene for langt de fleste erhvervsdrivende. Det er en flot bil både indvendigt og udvendigt, den har en lang rækkevidde på helt op til 344 kilometer og så er den skarpt prissat”, siger Steffen Vilstrup, der samtidig understreger, at el-varebilens bragende succes også skyldes deres lynhurtige levering af el-varebiler.

”Vi har et stort lager i Danmark, og det betyder jo også, at vi kan sælge rigtig mange biler med en hurtig leveringstid. Vi kan levere indenfor fem dage. Pris, tilgængelighed og leveringsdygtighed har været nogle af nøgleordene til succesen.”

Helt unik på markedet
Markedet for elektriske varebiler er med country manager Steffen Vilstrups egne ord i ”massiv fremgang”. Der er mange forskellige bilmærker at vælge mellem, men det som skiller Maxus el-varebilen ud fra mængden er blandt andet bilens unikke opbygning.

”I modsætning til andre el-varebiler på markedet, så er Maxus e-Deliver 3 el-varebil bygget som en el-bil fra starten. Andre bilproducenter designer og bygger bilen som en almindelig brændselsdrevet bil og udskifter så i princippet motoren med et batteri. Maxus el-varebiler er bygget som elbiler, hvilket gør varebilen meget lettere. Det er blandt andet en stor fordel for varebilens rækkevidde,” fortæller Steffen Vilstrup fra RSA Danmark.

Maxus e-Deliver findes i modellerne e-Deliver 3 med en rækkevidde på op til 344 kilometer, og e-Deliver-9, der har en rækkevidde på op til 353 kilometer på en opladning. Det er en rækkevidde, der ifølge Steffen Vilstrup kan matche langt de fleste erhvervsdrivendes behov.

”En rækkevidde på op til 353 kilometer er mere end rigeligt for mange erhvervsdrivende. Det er alle lige fra håndværkeren og vinduespudseren til virksomheden, som løser kommunale opgaver, der vælger en Maxus el-varebil.”

Grøn kørsel er en konkurrencefordel
Der er ingen tvivl i Steffen Vilstrups stemme, når snakken falder på fremtiden for varebilskørsel i Danmark. I fremtiden kører varebiler på el. I 2021 tog Maxus altså en stor luns af det stadigt voksende marked for el-varebiler i Danmark.

”For bare tre år siden var der ingen, der tænkte over, at man kunne få en el-varebil. I dag er den grønne omstilling højt på de fleste virksomheders dagsorden, og det er vigtigt for forbrugerne og for kommunerne at benytte sig af grønne virksomheder. På den måde kan det blive en konkurrencefordel for en virksomhed at køre på el og signalere, at man tænker grønt,” siger Steffen Vilstrup. Hos RSA Danmark glæder de sig til at være med til at gøre varebilskørsel i Danmark mere miljøvenlig. Selvom 2021 var et rekordår for Maxus Danmark, så kigger man fremad. I løbet af 2022 vil Maxus lancere nye eldrevne varebiler til danske erhvervsdrivende, og de vil fortsat have fokus på hurtig levering, skarpe priser og lækre biler med en lang rækkevidde. De forudser, at det i fremtiden bliver endnu vigtigere med grøn erhvervskørsel.

”Hvis vi skal have grøn omstilling, så er det de tunge køretøjer, der skal på banen. Erhvervsbiler kører mere i løbet af en dag, så rent miljømæssigt er det et rigtig godt sted at sætte ind,” siger Steffen Vilstrup.

  • Den kinesiske bilproducent Maxus trådte ind på det danske marked i sommeren 2020. I 2021 blev eldrevne varebiler fra Maxus den mest solgte el-varebil i Danmark.
  • RSA Danmark er den danske importør af Maxus. RSA Danmark er et delvist danskejet datterselskab med country manager Steffen Vilstrup i spidsen.
  • Den mest solgte Maxus el-varebil er modellen e-Deliver 3, der har op til 6,3 m3 varerumsvolumen og kører op til 344 kilometer på en opladning.
  • I Danmark blev der i 2021 indregistreret 1.451 elektriske varebiler, hvilket giver Maxus en markedsandel på 22,33 procent.

Læs mere på www.maxus-danmark.dk

Vores e-Deliver 3 er som skabt til det danske marked, og den kan leve op til kørekravene fra langt de fleste erhvervsdrivende.

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
DSC_0970
Faciliteterne der baner vejen for lægemidlerne
BH-highres
Forretningsrejsende mødes i Danmark
Intro 2
Den moderne leder skal lære fra sig

Læs også

Erik Østergaard portrætfoto copy
Omstilling kræver gode rammer
Der skal fortsat transporteres varer rundt i landet samt ind og ud over grænsen. Det kommer i endnu højere grad til at foregå på lastbiler...
Bring 2
BRING ØGER FARTEN PÅ OMSTILLINGEN TIL ELBILER
Allerede i dag leverer Bring pakker til 1,4 mio. danskere med el-drevne varebiler, og siden 2012 har koncernen reduceret CO2-udledningen...
jesper-kronborg-2-Vm1TRlFjSWFEMDF4dEJxUHdzdG0wVllDZStZPQ2
Starten til den grønne omstilling er gået, og Danmark skal rykke nu for ikke at sakke bagud
Hvis den grønne omstilling var et kapløb, har startskuddet lydt, og Danmark hænger i startblokken. Rammevilkårene for de danske transportvirksomheder...