Sponseret indhold

Udnyt tiden optimalt og beskyt medarbejderne

Af:

Tid er det vigtigste aktiv i en virksomhed. Zenegy viser, hvordan virksomhederne enkelt kan registrere tid og imødekomme kravene, når de nye tilføjelser til arbejdstidsloven træder i kraft den 1. juli. Den 1. juli i år træder de nye tilføjelser til arbejdstidsloven i kraft. For de danske virksomheder betyder det, at de skal have et system, der kan registrere og dokumentere medarbejdernes arbejdstid; et system som også er tilgængeligt for kontrol.

“Vi oplever mange kunder, som er nervøse for, om loven er tidskrævende at administrere. Mange er desuden bekymrede for, om loven handler om overvågning og vil spænde ben for den fleksibilitet, vi kender fra det danske arbejdsmarked fx med en høj grad af hjemmearbejde,” siger Sarah Jakobsen, Chief Risk Officer & DPO hos Zenegy, som har skabt en ny digital generation af lønsystemer, som sikrer overblik for både virksomheder og medarbejdere. Sarah Jakobsen uddyber:

”Det er klart, at loven giver mere administration, men vi har skabt løsninger, der gør det enkelt. Loven handler ikke om overvågning, men om at beskytte medarbejderne og skabe mere gennemsigtighed for alle parter. Når virksomheder registrerer tid, kan det også bruges strategisk som et ledelsesredskab til at planlægge arbejdstiden bedre fx i forbindelse med overarbejde eller se på tværs af virksomheden, hvor der mangler kompetencer til at løfte opgaverne.”

Flere moduler til tidsregistrering
Hos Zenegy har de derfor skabt løsninger i deres produkter Zenegy Payroll og Zenegy Time, der tilbyder moduler til tidsregistrering – fra den helt simple model, hvor medarbejderen kun registrerer, hvis der er afvigelser i arbejdsdagen. Den anden og lidt mere avancerede løsning er modulet, hvor medarbejderen dagligt registrerer sine timer. Endelig er der det mest udbyggede modul, som blandt andet er redskabet til medarbejderne, som arbejder med mere skiftende arbejdstider.

”Modulerne er integreret med vores suite af løsninger – virksomhederne behøver dog ikke have andre af vores løsninger for at kunne bruge et af modulerne til tidsregistrering. Vi har bygget modulerne op, så de også fungerer sammen med andre systemer. Det centrale for os er, at det skal være nemt for både medarbejdere og virksomheder at bruge modulerne, så de i stedet kan bruge tiden på at løse kerneopgaverne,” forklarer Sarah Jakobsen. I Zenegy Payroll kan registreringer foretages enten via app, eller browser og i Zenegy Time kan en registreringsterminal til tablet, PC, eller mobil app’en bruges.

Kom godt i gang med at registrere tid
Zenegys løsninger ligger godt i tråd med deres filosofi om at gøre op med de klassiske og traditionelle lønsystemer og skabe en ny verden for både virksomheder og medarbejdere i kraft af det mest digitale og datadrevne lønsystem m.m. på markedet.

”Vi ønsker at gøre virksomheders arbejdsprocesser mere simple ved at skabe én samlet platform for timeregistrering, løn, regnskab, udgiftshåndtering og personaleadministration,” siger Sarah Jakobsen og uddyber:

”Vi rådgiver virksomhederne, så løsningen passer til behovene, uanset om medarbejderne er produktionsmedarbejdere, konsulenter, funktionærer eller en blanding af flere medarbejdertyper.”

Regler skal sikre medarbejdernes trivsel
For at blive klar til at efterleve kravene i loven skal virksomhederne allerede nu i gang med at implementere systemet, der kan sikre bedre gennemsigtighed og sikre, at regler som 48-timers reglen og 11-timers reglen bliver overholdt, samt at medarbejderne får en ugentlig fridag. Loven lægger op til metodefrihed, så det er op til virksomhederne at implementere et system, der lever op til lovens krav om at være objektivt, pålideligt og tilgængeligt. Et centralt punkt i den nye lov er, at medarbejderne også skal have adgang til data, og data skal opbevares og være tilgængelige i fem år. Med løsningerne fra Zenegy er det nemt for medarbejderne at tilgå oplysningerne via en app.

”Håbet med den nye lovgivning er at skabe et arbejdsliv med mindre stress, men stadig med den høje grad af fleksibilitet, som kendetegner det danske arbejdsmarked. Vi har indrettet vores løsninger med fokus på de elementer, så de er nemme og enkle af bruge i hverdagen,” understreger Sarah Jakobsen.

Læs meget mere om mulighederne på www.zenegy.com 
Her kan du også melde dig til nyhedsbrevet www.zenegy.com/tidsregistrering og melde dig til webinarer om den nye lovgivning.

Løsningerne fra Zenegy er tidsregistrering på en helt ny måde

  • Lev op til de gældende EU-krav om tidsregistrering, for at undgå lovmæssige udfordringer.
  • Undgå at bruge mange systemer til samme opgave, for at holde kompleksiteten nede.
  • Integrér Zenegys løsninger med diverse ERP- og økonomisystemer, og opnå mest mulig automatisering.
  • Tilpas Zenegys løsninger til din virksomheds behov, så du sikrer mest mulig effektivitet og optimering af forretningen.
Vi ønsker at gøre virksomheders arbejdsprocesser mere simple ved at skabe én samlet platform for time-registrering, løn, regnskab, udgiftshåndtering og personaleadministration.

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
Damvig94614
Dansk 3D-print bliver svensk
Intro 2
Byg ledelsesudvikling på styrkerne
A50I6260
Læg frygten på hylden og del dine data

Læs også

Mette_Bjøkvik-2 copy
Dansk Erhverv: EU-regler ruller ind over danske virksomheder
Ny lovgivning for arbejdsgivere ruller ud over danske virksomheder i en lind strøm i denne tid. Mange virksomheder er godt med. Det...
A white keyboard with a red key and the whistleblower word
Sådan etablerer virksomhederne en whistleblowerordning 
Virksomheder med mere end 50 medarbejdere skal nu have en whistleblowerordning. Sibilum guider til, hvordan virksomhederne får etableret den...
DSC02069-2
Kom godt i gang med tidsregistrering
De nye tilføjelser til arbejdstidsloven træder i kraft den 1. juli, og det får betydning for alle danske arbejdsgivere, der skal indstille...