Uanset virksomhedens størrelse, er det nødvendigt at have hjemmeside. one.com gør det let at skabe sin egen – både den helt enkle og den mere avancerede.
I mere end 20 år har one.com gjort det nemt for iværksættere og mindre virksomheder at skabe en digital identitet.
”one.com er etableret i Danmark og har stadigt sit største kontor i København, men har hovedsæde i Malmø,” fortæller CEO Stephan Wolfram.
”Vores mission har i alle årene været at hjælpe virksomheder til succes online.”
For nogle handler det alene om at have et visitkort på nettet, mens andre har brug for mere omfattende løsninger med fx webshop. Uanset behovet kan det bygges med udgangspunkt i one.coms univers. Det benytter mange sig af. I skrivende stund findes der flere end 3 millioner domæner på one.com, og hver dag kommer flere til.
”Vi servicerer primært kunder i Skandinavien, men er i fuld gang med at bevæge os videre ud i verden,” fortsætter Stephan Wolfram.
Kom hurtigt i gang
Når man som virksomhed skal være tilgængelig online, skal man først og fremmest have et domænenavn. Mens hjemmesiden er dit digitale hjem, er domænenavnet din digitale adresse. På one.com kan man taste det ønskede domænenavn ind og straks få svar på, om det er tilgængeligt. Når domænenavnet er købt, skal hjemmesiden hostes – det betyder, at man skal have et sted, hvor alle de filer, der bruges til at lave hjemmesiden med, er samlet. Det kan man også købe på one.com. Og så begynder arbejdet med at bygge hjemmesiden.
”Vi har gjort det meget enkelt at komme i gang,” understreger produktchef Morten Grauballe.
”Vi har skabt vores eget brugervenlige hjemmesideprogram og lover, at man kan være oppe at køre med det mest basale i løbet af en time. Herfra kan man bygge på efter behov”
Vælg det rigtige hjemmesideprogram
På one.coms egen hjemmeside kan du få adgang til Hjemmesideprogrammet, som er inkluderet i alle one.coms hostingpakker. Der er flere end 140 skabeloner at vælge imellem, så du heller ikke behøver være udstyret med særlige kreative evner for at lave en hjemmeside, der ser godt ud. Det hele er ”drag and drop” og dermed så intuitivt, at alle kan finde ud af det.
”Man kan starte med basale features og opskalere efter behov, fx med webshop, gavekort og shipping-muligheder,” forklarer Morten Grauballe.
”Under coronanedlukningen oplevede mange med fysiske butikker et behov for en tilstedeværelse online, så de kunne fortsætte deres forretning. Her blev one.com et vigtigt værktøj i en hurtig omstilling.”
Ønsker du en mere avanceret hjemmeside, kan du i stedet vælge at bygge hjemmesiden i programmet WordPress, som er den mest udbredte platform globalt set. Over 43% af alle websites bruger WordPress.
”I WordPress kan man bygge præcis den hjemmeside, man ønsker, og den rummer et utal af muligheder. Samtidig stiller det lidt større tekniske krav til den, der skal bygge den, så det afhænger alene af behov og ressourcer, når man skal vælge platform . Derfor tilbyder vi Managed WordPress for at hjælpe kunder, der har brug for lidt ekstra support,” siger Stephan Wolfram.
Support 24/7 og værktøjer til at generere besøg
Endelig skal hjemmesiden markedsføres, og til det formål finder du forskellige muligheder i one.com-universet som e-mailmarketing, søgemaskineoptimering, Google Maps og link til sociale medier, som du kan bruge til at henlede potentielle kunders opmærksomhed til din hjemmeside.
”Det hele handler om at gøre det nemt for vores kunder, så de kan fokusere på deres kerneforretning,” fastslår Stephan Wolfram.
”Vi tilbyder lokal support på mange sprog både via telefon, chat og mail, og der er engelsksproget support 24/7, så man altid kan få hjælp både til oprettelse og opbygning af hjemmesider. Vi hjælper kunderne igennem hele processen.” Du kan registrere en mailadresse i forretningens navn, som giver et mere professionelt indtryk end brug af fx gmail og hotmail, og så er det muligt at vælge domænenavnet .one i stedet for .dk og .com.
”Vi tilbyder tilmed en 14 dages gratis prøveperiode, så man har mulighed for at prøve det af på en uforpligtende måde,” slutter Stephan Wolfram.