Sponseret indhold

Digitalisering og personlig service skal gå hånd i hånd

Oscar Almstrup og Kristian Anker har sammen stiftet LegalHero. Her er målet både at digitalisere samt automatisere juridiske processer og at tilbyde kvalificeret samt personlig ekspertrådgivning på én og samme platform.

Af:

Selv om verden bliver mere og mere digital, og vi klarer mere og mere online, er der stadig brug for den personlige rådgivning. Det er man bevidst om hos LegalHero, hvor man kombinerer det bedste fra to verdener i én juridisk fullservice tjeneste.

Radioen forsvandt ikke, da fjernsynet blev lanceret, og vi ser stadig flow TV, selv om udbuddet af digitale streamingtjenester i dag er massivt. Sådan har det været op gennem historien – når noget nyt kommer til, er det ikke ensbetydende med, at det gamle forsvinder. Kunsten er imidlertid at kombinere gammelt og nyt, så det fanger på en interessant og nyskabende måde. Den udfordring har juristerne Oscar Almstrup og Kristian Anker taget til sig i den virksomhed, de har stiftet sammen. Den hedder LegalHero og byder på en helt ny tilgang til den traditionelt ganske konservative advokatverden. De to iværksættere har nemlig valgt ikke blot at fokusere på digitalisering af papirarbejdet, men at kombinere udformningen af juridiske dokumenter med muligheden for at få personlig rådgivning.

Fullservice virksomhed
”Lige fra vi etablerede LegalHero i slutningen af 2017, har det været vigtigt for os ikke blot at gemme os bag en automatisk formularmotor, men også at kunne tilbyde den personlige rådgivning. Samtidig gør vi, hvad vi kan for at digitalisere samspillet på en måde således, at vores kunder oplever os som en fullservice virksomhed”, forklarer Kristian Anker, der er en af medstifterne.

At vores hverdag bliver mere og mere digital, kommer næppe som nogen overraskelse, men nogle brancher rykker hurtigere end andre, og selv om der over de senere år er sket rigtig meget inden for Legal Tech, er advokaternes univers nok ikke den branche, der har rykket sig hurtigst. Under et studieophold i USA opdagede Oscar Almstrup og Kristian Anker imidlertid, hvor hurtigt tingene gik i udlandet.

Nyt nordisk samarbejde
”Den inspiration tog vi med hjem til Danmark og gik i gang med at undersøge mulighederne for at tilbyde vores digitale ydelser”, fortæller Oscar Almstrup. Det skulle vise sig, at satsningen var særdeles velbegrundet, for ud over at blive godt modtaget af den stribe danske virksomheder, der hurtigt meldte sig som kunder, blev LegalHero også spottet af den svenske virksomhed Lexly, der er Nordens største inden for online juridisk service.

”Deres primære fokus har været på privatsiden, mens vi mest har fokuseret på erhverv, så derfor komplimenterer vi hinanden på bedste vis i det samarbejde, vi har indgået”, uddyber Kristian Anker, idet han samtidig understreger, at Lexly har et stort partnerbaseret distributionsnetværk. Det mener han er nøglen til for alvor at drive væksten inden for digitale, juridiske tjenester.

Partnerskaber for fremtiden
”Partnerskaber er vigtige for os således, at vi kan være med til at skabe et fælles dashboard for vores kunder, hvorfra alle en virksomheds juridiske arbejdsopgaver kan løses”, siger Oscar Almstrup videre. Det at digitalisere nogle processer er i sig selv fint nok, men som serviceudbyder ønsker LegalHero også at være med til at skabe et værdibaseret univers, der ligeledes kan række ud mod f.eks. virksomhedens revisor eller andre rådgivere.

Allerede i dag har LegalHero indgået partnerskab med blandt andre Skatteguiden regnskabsprogrammet e-conomic, lige som man også har indgået mere organisatoriske partnerskaber med blandt andre PropTech, der arbejder inden for ejendomsadministration. Den slags initiativer og samarbejder er en af de helt store fordele ved det digitale univers, og dem kommer vi kun til at se flere af.

Digitalisering giver bedre service
Hvis man spørger Oscar Almstrup og Kristian Anker fra LegalHero er der et kæmpe potentiale i Legal Tech. Et potentiale, der ikke blot er med til at gøre det både nemmere og billigere for en virksomhed at få adgang til juridiske services, men som på længere sigt også kan være med til at give advokatbranchen et kvalitetsmæssigt løft. Digitalisering og automatisering handler ikke blot om at gøre advokaterne arbejdsløse.

Når en række processer automatiseres, får de nemlig mere tid til at koncentrere sig om de egentlige rådgivningsopgaver, og dermed vil de kunne tilbyde kunderne en bedre kvalitet. Det oplever man i hvert fald hos LegalHero, hvor man har samarbejde med mere end 150 håndplukkede jurister, som alle kan tilbyde rådgivning inden for hver af deres ekspertområder.

Se mere på www.legalhero.dk

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
analysis-2030265_1920
Nyt håb for patienter med hjertesvigt og type 2-diabetes
WF16071press
Ledelse i en VUCA-tid
Claus Finderup Grove_CMYK
Datadrevet forretning skal på den strategiske dagsorden – også i små virksomheder

Læs også

Fotograf Sif Meinckewww.sifmeincke
Den generelle trussel fra cyberangreb i Danmark er meget høj 
Det samme er danske virksomheders kompetence til at levere løsninger, der kan beskytte samfundet, virksomheder og centrale institutioner. Så...
de-fem-storste-globale-risikoer-i-2024-og-2025 (1) copy_
Misinformation og cybersikkerhed er de største globale trusler
Over de næste to år vil AI-genereret misinformation være den største globale trussel skarpt forfulgt at cybersikkerhed. Det slår over...
Natasha-Friis-Saxberg-4-Storformat (1)
Cybersikkerhed er blevet et mange-hovedet monster
Der går ikke mange dage mellem, at man hører om en ny virksomhed eller branche, der har været udsat for et cyberangreb. Og det er måske...