”Vi har brug for unge, nytænkende, moderne og effektive bureauer med en konkurrencedygtig prissætning. Især til at hjælpe med ansættelse af specialister og op til mid-level inden for IT, salg og rådgivning, økonomi, hr og kommunikation for at nævne nogle.”
Sampension går til rekrutteringsopgaverne ad flere veje, der spiller sammen. De arbejder aktivt med employer branding og deler stillingsannoncer med gode historier om virksomheden og medarbejderne, på sociale medier og i fagpresse. Samtidig er de klar over, at det langt fra er alle, der aktivt læser jobannoncer og benytter derfor løbende rekrutteringskonsulenter.
”Vi har høje forventninger til kandidaterne. Derfor stiller vi også høje krav til os selv, når vi ansætter. Når vi bruger konsulenter til at hjælpe med rekruttering, er vi derfor en meget aktiv del af processen. Nogle gange kan det give mening at benytte et traditionelt bureau, som kører hele processen fra A-Z, men ofte vil vi gerne selv stå for interviews, test af personlighed og faglighed, samt udvælgelse. Begge parter skal jo finde hinanden og det sker bedst med virksomheden i førersædet. Netop her er Shortlist løsningen meget interessant, fortæller kommunikations- og HR-Direktør, Søren P. Espersen, Sampension”.
Søren P. Espersen fortsætter: ”Jeg er lidt kritisk overfor traditionelle løsninger hos de traditionelle search- og rekrutteringsbureauer, selvom der bestemt er gode bureauer iblandt. Jeg forstår ikke, at så mange kan have den samme forretningsmodel med den samme prissætning indbygget svarende til 3-4 måneds-lønninger. Og er lønnen højere eller lavere, bliver prisen for den samme kandidat tilsvarende højere eller lavere. Sådan har det været, og sådan er det fortsat hos mange traditionelle bureauer. Det er på tide, at der endelig kommer nogen og støver lidt af i rekrutteringsbranchen.”
“Vi har brug for unge, nytænkende, moderne og effektive bureauer med en konkurrencedygtig prissætning” slutter Søren P. Espersen, Sampension.