Mercedes-Benz CPH slog i november dørene op til et splinternyt og noget utraditionelt showroom i midten af København. Alle dele af huset er udtænkt med afsæt i kundernes oplevelser.
Traditionelt set har bilforhandlere haft det med at placere sig i industriområder i udkanten af byen. Det kan der være mange gode grunde til, men for dem, der bor eller arbejder i centrum af København, kan det måske virke mærkeligt at skulle uden for byen for at se på ny bil. Det er der heldigvis rådet bod på nu, hvor Mercedes-Benz CPH netop har åbnet en helt ny og nytænkende forretning i København.
Helt ind i hjertet af København
Mercedes-Benz CPH har i forvejen forretninger i Hørsholm og Søborg, men med den nye forretning i Sydhavnen tager Mercedes-Benz CPH skridtet helt ind i midtbyen og bringer dermed forretningen helt tæt på kunderne. Det er helt bevidst, fortæller direktør, Lars Simper:
”Det giver simpelthen ikke mening at blive ved med at tænke bilhuse, som man altid har gjort det. Vi er nødt til at vende tankegangen rundt og bygge vores forretning ud fra kundernes perspektiv. Og hvorfor skal de altid køre ud af byen for at besøge os? Hvorfor er vi ikke der, hvor de er? Derfor satser vi stærkt på en tilstedeværelse i København”, siger Lars Simper.
Det nye showroom i Sydhavnen kommer til at huse både nye og brugte personbiler, erhvervsbiler samt et fuldt udstyret serviceværksted.
Helt nye roller for personalet
Hvis du ankommer i bil, møder du som det første en af de helt nye ansatte. En såkaldt ‘Car Jockey’ sørger nemlig for at parkere din bil, mens du i ro og mag kan bevæge dig videre ind i det nye showroom, der er indrettet i en ikonisk og historisk bygning i Sydhavnen.
Her tager en ‘Star Assistant’ hånd om dig og hjælper dig videre og sørger for kontakt til de rette mennesker via et elektronisk system på en iPad. Tablets spiller generelt en central rolle i hele arbejdsgangen for personalet, hvor sælgerne ikke længere arbejder med computere og laptops, men i stedet guider kunderne helt flydende og fleksibelt.
De håndbårne tablets spiller sammen med huset i en integreret løsning, hvor indhold kan vises på store skærme på væggene, når behovet er der.
”Vi har ladet os inspirere af mange andre typer virksomheder og brancher, hvor Car Jockey’en fx svarer til en valet parking på high-end restauranter, og vores Star Assistent, som tager imod kunderne, er implementeret på baggrund af receptionen på hoteller, som sørger for ordentligt check-in. Tablet-løsningen er etableret for at give en lidt mere fleksibel og uformel oplevelse, når kunderne besøger os, hvilket vi oplever som et stort ønske”, forklarer Lars Simper.
Du kan se mere på