Hos Witzke Design i Helsingør finder du et personligt og håndplukket udvalg af nye og gamle møbler. Og indehaver Jonathan Witzke tilbyder også gerne indretningsbistand i dit hjem.
Kan det være lige så hyggeligt at slentre rundt i en indretningsbutik, som hvis du var derhjemme? Ja, hvis du vælger at gå ind i Witzke Design i Helsingør, er det faktisk lidt som at være hjemme – eller måske på besøg hos en god ven.
Den hyggelige atmosfære understreges af de charmerende lokaler i et af byens ældste huse, der på flere etager er fyldt med små rum og hyggekroge, hvor man kan gå rundt i fred og ro og evt. slå sig ned og kigge på de forskellige indretningsmuligheder.
I vinterhalvåret er der næsten altid tændt op i brændeovnen, og jazzmusikken flyder diskret ud af højttalerne.
Familiefirma med masser af erfaring
I butikken møder du indehaver Jonathan Witzke, der får hjælp af sin far, Jarl Witzke, som har været i møbelbranchen det meste af sit liv.
Tilsammen håndplukker de et udvalg af klassiske møbler, design, kunst – og ikke mindst brugte møbler, som de selv istandsætter. Dét miks er helt unikt, og Witzke-familiens personlige smag skinner fint igennem som en rød tråd.
“Vi forsøger at gøre butikken til et inspirerende og hyggeligt showroom, hvor man kan se de enkelte møbler i små miljøer og fornemme, hvordan de virker i en helhed. Vi går ikke så meget op i designernavne – hvis bare kvaliteten er i orden, og møblet har et godt udtryk, så kan det lige så vel være fra Arne Jacobsen som fra en helt ukendt designer”, forklarer Jonathan Witzke.
Han gør også meget ud af at inddrage lokale kreative kræfter i Helsingør, så du finder bl.a. lamper fra flere lokale iværksættere og lokaltfremstillet kunst på væggene.
Få hjælp til indretningen
Det er endda ikke kun i butikken, at Jonathan og Jarl Witzke hjælper kunderne med rådgivning. Du kan også få en af dem hjem til dig selv, hvor de kan give deres input til en ny indretning – eller måske give et par tips til, hvordan et par mindre justeringer kan ændre stuen.
“Vi laver typisk et par forslag, og hvis kunden ender med at købe noget af det hos os, skal de ikke betale for den ekstra service. Vi leverer i øvrigt selv, så kunden har altid kontakt til den samme person hele vejen igennem forløbet”, siger Jonathan Witzke.
Se mere på