Rejser der skaber værdi for kunderne

Af:

Brug af data gør ikke blot forretningsrejsen mere personlig; rejsen bliver også lettere at booke, fordi den rejsende får tilbud, der matcher rejseadfærden til de mest attraktive priser.

Pris og effektivitet er to altafgørende parametre, når virksomhederne booker forretningsrejser til deres medarbejdere.

”Mange har prøvet at bruge et par timer til at booke ferierejsen på kryds og tværs af forskellige søgemaskiner på nettet. Det er helt fint, når det foregår i hyggeligt selskab med ægtefællen og et glas rødvin. Men det vil være alt for kostbart, hvis virksomhederne skulle bruge så meget tid på at booke de professionelle rejser. Derfor har vi samlet alt til de forretningsrejsende på en platform, siger Henrik Piplits Jensen,” som er Managing Director hos Egencia, der er Expedia-koncernens selskab for erhvervsrejser.

Vi har en omnichannel tilgang, som betyder, at uanset om kunderne vil booke rejsen ved at ringe til os, booke den online på en lap top eller en smartphone, så skal indholdet
være det samme

Rejsen begynder online
Egencia er et erhvervsrejsebureau som både tilbyder traditionel kundeservice, hvor kunderne kan ringe ind og bestille rejsen, men hos Egencia oplever de, at for rigtig mange kunder begynder rejsen online. Og nogle virksomheder ønsker selv at kunne booke og varetage hele rejsen in house ud fra kriterier sat op i samarbejde med Egencia.

Ved at tage afsæt i kundens data og rejsemønstre skabes der en større serviceoplevelse. Tag for eksempel en forretningskunde der hver uge flyver til Oslo med en enkelt overnatning på hotel.

Ud fra det rejsemønster kan Egencia på forhånd give kunden det bedste tilbud på fly og hotel samt komme med et par alternative forslag for at vise de andre muligheder.

”Data kan også bruges til intelligent ombooking af fly. Hvis vi kan se, at flyforsinkelsen betyder, at den rejsende får brug for en nat på hotel, så sørger vi for, at den rejsende får det tilbud, inden vedkommende selv har mærket, at behovet er der. På den måde kan den rejsende koncentrere sig 100 procent om sit job, fordi vi elektronisk er med hele vejen, fortæller Henrik Piplits Jensen”.

Henrik Piplits Jensen, Managing Director hos Egencia

Data giver merværdi for kunderne
For Egencia er det helt centralt, at de selv har kontrollen med udviklingen af alle de teknologiske tiltag, der gør rejsen nemmere. Derfor ejer de selv teknologien og dermed alle data, som bruges til at skabe bedre service og kundeoplevelser.

”Vi har en omnichannel tilgang, som betyder, at uanset om kunderne vil booke rejsen ved at ringe til os, booke den online på en lap top eller en smartphone, så skal indholdet være det samme,” siger Henrik Piplits Jensen.

Ensartetheden kommer også forretningskunderne til gode. Uanset om virksomheden booker rejser for indiske, danske eller engelske medarbejdere, som skal til samme konference, oplever virksomheder over alt i verden samme genkendelige opbygning hos Egencia, så der er en rød tråd.

Data kan også bruges til at sikre, at virksomhedernes rejsepolitikker bliver overholdt. Her kan Egencia i samarbejde med virksomheden på forhånd sortere femstjernede hoteller samt businessclass billetter fra, hvis rejsepolitikken dikterer, at det er uden for budgettet.

Alt er samlet et sted
Hos Egencia har de også inviteret andre aktører ind på platformen og tilbyder Egencia Advantage, der fuldender hele rejseoplevelsen. Her kan den rejsende få hjælp til alt lige fra enkel adgang til lounge i lufthavnen, hjælp til visum og rejsetilladelser og administrativ forenkling af flyrejsekompensation.

”Vi kan ikke selv være eksperter til alting; derfor inviterer vi aktører fra andre områder ind på platformen. På den måde kan vi få 1+1 til at give mere end 2, når det kommer til kundeservice,” siger Henrik Piplits Jensen og uddyber:

”Med Egencia Advantage kan vi tilbyde alle aspekter omkring rejsen fra en samlet platform, så kunderne med ganske få klik har adgang til alt tænkeligt omkring forretningsrejsen.”

Rejsen begynder her: www.egencia.com/public/dk/

Egencia er et erhvervsrejsebureau under Expedia Group, som ser erhvervsrejseadministration på en helt ny måde for at sikre en vellykket rejseløsning og tilfredse erhvervsrejsende. Egencia, der samarbejder med både små og store virksomheder i over 60 lande, tilbyder en personlig oplevelse gennem adgang til verdens mest relevante rejseudvalg.

Læs meget mere på egencia.com 

Mest læste på BusinessReview.dk

1600px_COLOURBOX53565833--
Legal Tech gør det nemmere at have medarbejdere
annonce
Miljømærkning og klimakrav - bliver medicin også bæredygtig?
analysis-2030265_1920
Nyt håb for patienter med hjertesvigt og type 2-diabetes
WF16071press
Ledelse i en VUCA-tid
Claus Finderup Grove_CMYK
Datadrevet forretning skal på den strategiske dagsorden – også i små virksomheder

Læs også

Mette_Bjøkvik-2 copy
Dansk Erhverv: EU-regler ruller ind over danske virksomheder
Ny lovgivning for arbejdsgivere ruller ud over danske virksomheder i en lind strøm i denne tid. Mange virksomheder er godt med. Det...
A white keyboard with a red key and the whistleblower word
Sådan etablerer virksomhederne en whistleblowerordning 
Virksomheder med mere end 50 medarbejdere skal nu have en whistleblowerordning. Sibilum guider til, hvordan virksomhederne får etableret den...
DSC02069-2
Kom godt i gang med tidsregistrering
De nye tilføjelser til arbejdstidsloven træder i kraft den 1. juli, og det får betydning for alle danske arbejdsgivere, der skal indstille...