Gør det enkelt for medarbejdere at rejse sikkert

Af:

En god og gennemarbejdet rejsepolitik skal beskytte og skabe tryghed for medarbejderen på rejsen. Det kræver, at rejsepolitikken er strategisk, taktisk og operationelt integreret i virksomheden.

Thorir Aronsson, Sales Manager, BtB hos Falck Global Assistance.

Hos mange virksomheder er der stort fokus på at udvikle en god rejsepolitik – dog kan det være vanskeligt at skabe funktionelle og letforståelige retningslinjer for medarbejderne, der skaber tryghed både før, under og efter rejsen.

”Det er altafgørende, at virksomhederne ikke blot formulerer en rejsepolitik, men også arbejder målrettet med at implementere retningslinjerne. De skal kommunikeres ud til deres medarbejdere, så alle de gode intentioner ikke blot ender med at samle støv i en skrivebordsskuffe,” fortæller Thorir Aronsson, der er Sales Manager, BtB hos Falck Global Assistance.

360° tryghed på rejsen
Falck Global Assistance hjælper virksomheder med rejsesikkerhed via Travel Risk Management konsultation og assistance. Baseret på en grundig forståelse af virksomhedens rejse- og risikoprofil rådgiver Falck virksomheden i at udvikle en rejsepolitik og guidelines som gavner virksomhedens medarbejdere i praksis.

”To virksomheder i samme branche kan have helt forskellige behov for Travel Risk Management, og derfor tager vi udgangspunkt i den enkelte virksomheds risikoprofil. ’One size fits all’ gælder bestemt ikke længere for forretningsrejser, hvor virksomhedernes risikovillighed og medarbejdernes krav til sikkerhed og komfort skal harmonere på trods af en stigende kompleksitet,” forklarer Thorir Aronsson.

Det helt centrale for os er at gøre det let at rejse og sørge for, at medarbejderne føler sig i sikre hænder. 

Alt samlet ét sted
Uanset om virksomheden vælger at formidle deres rejsepolitik til medarbejderne via webinars, en video eller et helt tredje medie, så er det hos Falck Global Assistance helt centralt, at virksomhederne kan samle alle deres Travel Risk Management aktiviteter ét sted. Når rejsepolitikken så er implementeret hos virksomheden, venter selve den operationelle opgave med at sikre den rejsende ude i verden.

”Det skal være enkelt at rejse sikkert; derfor tilbyder vi samlede Travel Risk Management løsninger, så virksomheden og den rejsende ikke skal forholde sig til flere forskellige samarbejdspartnere. Det gør det let for både virksomhed og medarbejder at få alle behov dækket ét sted. På den måde får de den nødvendige assistance, uanset om den rejsende har brug for medicinsk hjælp eller en opdatering på et specifikt rejsemåls sikkerhedssituation,” fortæller Thorir Aronsson.

Nogle virksomheder ønsker blot medicinsk assistance til deres medarbejdere ude i verden, mens andre ønsker en mere omfattende løsning. Fra træning af medarbejdere og sikkerhedsgodkendelse af hoteller, til løbende monitorering og proaktiv kontakt til medarbejdere, hvis f.eks. et terrorangreb skulle forekomme i nærheden af deres lokation.

”Vi arbejder tæt sammen med virksomhederne, for at finde de bedste løsninger på, hvordan kontakten til medarbejderne skal være i tilfælde af et ændret trusselsbillede på rejsedestinationen, akut sygdom eller behov for anden hjælp,” forklarer Thorir Aronsson og uddyber:

”For eksempel kan det være at medarbejderne ved en naturkatastrofe helst vil informeres via vores rejsesikkerheds-app, eller foretrækker at få et opkald hvis en hændelse indtræffer. Vi benytter altid flere kanaler, for at sikre kontakt til de berørte medarbejdere, men tilpasser efter behov og efter trusselsniveau. Det handler om at skabe trygge rammer for den enkelte medarbejder,” fortæller Thorir Aronsson.

Let for alle at rejse sikkert
Hos Falck Global Assistance assisterer de typisk mellemstore og store virksomheder med mellem et par hundrede medarbejdere og op til over 100.000 ansatte.

”Det helt centrale for os er at gøre det let at rejse og sørge for, at medarbejderne føler sig i sikre hænder. Det gælder for alle vores kunder,” siger Thorir Aronsson.

Ring og hør mere om, hvordan I sikrer fremtidens forretningsrejsende på telefon 70 10 77 70, eller send os en e-mail på corporateadvice.fga@falck.com.

Falck Global Assistance hjælper virksomheder 

med at imødekomme deres Duty of Care-forpligtelser overfor medarbejdere, som rejser og arbejder i udlandet – uanset hvilken geografi eller industri, din virksomhed opererer i.  

falckglobalassistance.dk

Mest læste på BusinessReview.dk

No posts found

Læs også

Mette_Bjøkvik-2 copy
Dansk Erhverv: EU-regler ruller ind over danske virksomheder
Ny lovgivning for arbejdsgivere ruller ud over danske virksomheder i en lind strøm i denne tid. Mange virksomheder er godt med. Det...
A white keyboard with a red key and the whistleblower word
Sådan etablerer virksomhederne en whistleblowerordning 
Virksomheder med mere end 50 medarbejdere skal nu have en whistleblowerordning. Sibilum guider til, hvordan virksomhederne får etableret den...
DSC02069-2
Kom godt i gang med tidsregistrering
De nye tilføjelser til arbejdstidsloven træder i kraft den 1. juli, og det får betydning for alle danske arbejdsgivere, der skal indstille...